Losowe zdjęcie
Światowe Dni Młodzieży 2016

Jubileuszowy koncert organowy

W niedzielę 30 kwietnia 2017 roku o godz. 16.45, w naszej świątyni rozpoczął się koncert organowy. Gościliśmy wśród nas s. dr hab. Susi Ferfoglia pochodzącą z Włoch oraz towarzyszący jej sopran – p. Marię Klich pochodzącą z Poznania. „Przepiękna uczta dla ducha” –  tak komentowali koncert organowy słuchacze. W wielkim skupieniu, przepięknej scenerii naszej świątyni i cudownej akustyce wysłuchaliśmy wdzięcznych tonów  /XIX wiecznych  19 – to głosowych/ organów w utworach: J. S. Bacha, H. Purcella, G. F. Haendela, Fr. Schuberta, G.G. Niversa, M. DupréaBogactwa koncertowi dodał cudowny śpiew sopranistki p. Marii Klich. Ponad 40 minut uwielbienia Boga piękną grą i śpiewem – to również jeden z rodzajów modlitwy kontemplacyjnej. Ks. Józef Wróbel – proboszcz, w imieniu wszystkich słuchaczy z serca podziękował Siostrze i Pani za to, że w swym jakże bogatym grafiku różnych koncertów i prac, znalazły czas, by dla nas zagrać i zaśpiewać. Serdeczne Bóg zapłać! Oczywiście uczestnicy koncertu nagrodzili wykonawców koncertu gromkimi brawami. Galeria

A teraz troszkę więcej informacji na temat wykonawców koncertu.

s. dr hab. Susi Ferfoglia

Urodzona w Gorizia (Italia), ukończyła Konserwatorium Muzyczne „G. Tartini” w Trieście (Italia) w klasie fortepianu. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. dr. hab. Andrzeja Białko, Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej „Ignatianum” i Instytutu Liturgicznego PAT w Krakowie. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez G. Boveta, O. Latry’ego, L. Tammingę, J. D. Christiego, Z. Szathmary’ego, D. Titteringtona. Jako organistka występowała na wielu festiwalach organowych w Polsce (VIII Oświęcimskie Recitale Organowe, Koncerty u św. Marcina w Krakowie, Muzyka w Starym Krakowie, Muzyczne spotkania na Wzgórzach Krzesławickich, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Gregoriańskiej na Skałce „Ars Cantus Gregoriani”, Muzyka Młodych u Franciszkanów w Sanoku, Koncerty na Wawelu), Włoszech i Słowenii. W kraju rodzinnym występowała również jako akompaniatorka z zespołami kameralnymi i chórami. Współpracowała z zespołem Capella Cracoviensis w Krakowie wykonując partię basso continuo. Jako pedagog pracuje w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej im. ks. kard. F. Macharskiego w Krakowie oraz w Międzyuczelnianym Instytucie Muzyki Kościelnej UPJPII w Krakowie, gdzie prowadzi klasę organów, a także zajęcia z historii i praktyki chorału gregoriańskiego. Na tejże Uczelni prowadzi również wykłady z zakresu pedagogiki kultury oraz historii kultury i cywilizacji. Od roku 2006 prowadzi zespół wokalny Flores Rosarum, który wykonuje chorał gregoriański oraz utwory średniowiecznej mistyczki Hildegardy z Bingen. Od września 2009 r. do lutego 2010 r. przebywała na urlopie naukowym w Francji (Paryż i Rouen), gdzie doskonaliła swoje umiejętności z zakresu gry i historii muzyki francuskiej barokowej i romantycznej u profesorów takich jak: F. Menissier, D. Roth, J.I. Hameline.  Wraz z Collegium Zieleński uczestniczy w nagrywaniu wszystkich dzieł Mikołaja Zieleńskiego (Offertoria i Communiones Totus Anni 1611). Uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Filozoficznym UJ.

Maria Anna Klich

Maria Anna Klich pochodzi z Poznania, gdzie ukończyła studia pianistyczne na Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego.

Jest absolwentką wydziału wokalno – aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie, klasy śpiewu prof. Barbary Niewiadomskiej. Swoje umiejętności doskonaliła na Uniwersytecie Muzycznym w Bukareszcie, pod kierunkiem prof. Eleanory Enachescu.

Studiowała również w Conservatoire National de Region w Lyonie, w klasie prof. Marcina Habeli, gdzie ukończyła cykl Perfectionnement. Brała udział w licznych kursach mistrzowskich, pod okiem takich pedagogów jak Marcin Habela, Anthony di Giantomasso, Risemarie Landry, Eric Tremolières, Ryszard Karczykowski.

Na swoim koncie ma nagranie opery G.C. Menottiego „Telefon”, zrealizowane i wyemitowane przez Rumuńską Telewizję Kulturalną (2009).

Ma na swym koncie udział w licznych spektaklach, m.in. operze B. Brittena „The turn of the screw” (rola Miss Jessel), projekcie operowym „Cosmocanto”, (rola Batuty), spektaklu „Średniowiecze da się lubić”, organizowanym przez Muzeum Historyczne w Krakowie, spektaklu Passeurs d’Europe (Theatre Asphodeles, Lyon). Współpracowała również z zespołem „Choeur et Orchestre XIX” pod kierunkiem Jean ‐ Philippe Dubor (Lyon).

Obecnie jest członkiem żeńskiego zespołu wokalnego Flores Rosarum, wykonującego muzykę średniowieczną oraz FLORIPARI – Muzyków Wawelskich – Zespołu Muzyki Dawnej z Zamku Królewskiego na Wawelu w Krakowie, z którym wykonuje muzykę późnego średniowiecza, renesansu i wczesnego baroku.

Jest stałym członkiem zespołu Teatru Muzycznego IWIA, z którym występuje w spektaklach operetkowych „Statek Casablanca”, „Rendez-vous z operetką”, „Operetka wczoraj i dziś”.

 

projekt i realizacja: intermania.pl