Cmentarz Parafialny
Witamy na stronie Cmentarza Parafialnego w Witanowicach
Od 18 listopada 2023 r. został udostępniony elektroniczny system inwentaryzacji cmentarza. Na portalu e-Cmentarz można już zobaczyć internetową bazę i wyszukiwarkę naszego cmentarza. Zachęcamy do korzystania z tej możliwości.
Jeśli chcesz wyszukać informacji na temat Zmarłego, którego grób znajduje się na naszym parafialnym cmentarzu lub konkretnego grobu kliknij link:
https://www.ecmentarze.pl/parafia/witanowice
Wszelkie sprawy związane z Cmentarzem Parafialnym prosimy kierować na adres mailowy:
cmentarzwitanowice@gmail.com
W przypadku uwag dotyczących zdjęć nagrobków – prosimy o zrobienie aktualnego zdjęcia i przesłanie na powyższy adres mailowy.
Niedługo zostanie podane specjalne konto do wpłat za dzierżawę grobów. Wtedy też pojawią się informacje o zaległościach na internetowej stronie cmentarza, które aktualnie są wyłączone.
Witanowice 17.12.2023
REGULAMIN CMENTARZA PARAFIALNEGO W WITANOWICACH
§1
- Na terenie Parafii w. Św. Mikołaja w Witanowicach zlokalizowany jest cmentarz przy ul. Kościelnej w miejscowości Witanowice zwany dalej „cmentarzem”.
- Gospodarzem i właścicielem cmentarza parafialnego w Witanowicach jest Parafia p.w. Św. Mikołaja w Witanowicach
- Cmentarz służy wszystkim mieszkańcom Parafii p.w. Św. Mikołaja w Witanowicach: wierzącym, niewierzącym i innych wyznań, a z poza parafii za pozwoleniem proboszcza tejże parafii.
- Zarząd nad cmentarzami może sprawować Rada Cmentarna wyznaczona przez Proboszcza Parafii.
§2
- Osoby przebywające na terenie cmentarzy zobowiązane są do zachowania ciszy, powagi oraz szacunku należnego zmarłym.
- Obowiązek utrzymania czystości i porządku na terenie cmentarza należy odpowiednio do:
- a) zarządcy cmentarza – na terenach nie zagospodarowanych dotychczas pod groby, na alei głównej, alejach pomiędzy kwaterami;
- b) właścicieli, opiekunów lub dysponentów grobów – na pozostałych terenach.
- Wszelkie nieczystości powstałe w wyniku porządkowania grobów i ich otoczenia należy składować w udostępnionych do tego pojemnikach na śmieci.
- Na terenie cmentarza niedozwolone jest:
- a) przebywanie dzieci bez opieki osoby dorosłej,
- b) przebywanie osób w stanie nietrzeźwości,
- c) wprowadzanie psów bez smyczy, za wyjątkiem psa przewodnika (opiekuna) osoby niepełnosprawnej,
- d) prowadzenie działalności handlowej,
- e) umieszczanie reklam.
- Niedopuszczalne jest bez pisemnej zgody zarządzającego cmentarzem:
- a) samowolne ustawianie i montowanie ławek, płotków itp.
- b) sadzenie drzew i krzewów;
- Zarządzający ma prawo do usunięcia ławek, płotków itp., drzew i krzewów zamontowanych / nasadzonych bez jego pisemnej zgody.
- Zarządzający nie odpowiada za szkody na grobach powstałe na skutek klęsk żywiołowych, czynników atmosferycznych, kradzieży i aktów wandalizmu oraz za rzeczy pozostawione bez nadzoru.
§3
- Na teren cmentarza uprawnione są do wjazdu, bez zgody zarządzającego, pojazdy służb technicznych (zakład energetyczny, pogotowie gazowe, zakład komunalny).
- Wjazd na teren cmentarza samochodami innymi niż wymienione w ust. 1 możliwy jest po wcześniejszym jego uzgodnieniu z zarządcą cmentarza.
- Przedsiębiorcy świadczący usługi pogrzebowe mogą wykonywać powierzone im usługi po uzgodnieniu ich zakresu, daty i miejsca wykonania z zarządcą cmentarza.
- Wykonawcy robót kamieniarsko – budowlanych mogą sprowadzać sprzęt i materiały na teren cmentarza oraz wykonywać zlecone im prace po uzyskaniu pisemnego zezwolenia zarządcy cmentarza.
- Po zakończonych uroczystościach pogrzebowych oraz pracach kamieniarsko – budowlanych teren porządkuje Wykonawca.
§4
- Opłaty za miejsca pod grób ziemny (duży, mały), lub miejsce pod grób murowany (duży, mały) oraz za przedłużenie okresu użytkowania grobu i miejsca rezerwowego pobierane są na okres 20 lat. Po tym czasie bez wezwania administratora cmentarzy należy ponownie wnieść stosowne opłaty.
- W przypadku nie przedłużenia opłaty na następne 20 lat za miejsce pod grób kwalifikuje się on do likwidacji (art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych, z późniejszymi zmianami – Dz.U.2000r. Nr 23, poz. 295). Likwidacja grobu będzie poprzedzona informacją na grobie i tablicy informacyjnej co najmniej na 3 miesiące przed terminem likwidacji.
OPŁATY NA CMENTARZU PARAFIALNYM W WITANOWICACH
Na podstawie analizy kosztów utrzymania cmentarza obejmujących bieżące naprawy, koszenie trawy, wywóz nieczystości Rada cmentarna zaproponowała a Proboszcz zatwierdził, co następuje
§1
Wprowadza się opłaty cmentarne na cmentarzu parafialnym zlokalizowanym na terenie Parafii Witanowice, w następujących wysokościach (kwoty netto):
Do dnia 29.02.2024 utrzymuje się dotychczasowe stawki w wysokościach (kwoty netto):
- Opłata za najem lub przedłużenie najmu miejsca na 20 lat od zawarcia umowy:
– za pojedynczy grób ziemny o długości 1,20 m – 120,00 zł
– za pojedynczy grób ziemny o długości 2,40 m – 200,00 zł (10zł/rok)
– za podwójny grób ziemny o długości 2,40 m – 400,00 zł (20zł/rok)
– za pojedynczy grób murowany o długości 2,40 m – 400,00 zł (20zł/rok)
– za podwójny grób murowany o długości 2,40 m – 800,00 zł (40zł/rok)
2.Opłat należy dokonać, opcjonalnie:
– na konto bankowe cmentarza: 31 8111 1019 2002 2800 5339 0004
w tytule należy wpisać sektor, rząd, kwaterę np. A/1/1 oraz informacje o typie grobu pojedyczny/podwójny oraz ziemny/piwniczka
lub
– osobiście po wcześniejszym ustaleniu telefonicznym u pani Grażyny Mozgały Tel. (33) 8794830
§3
Wykonanie niniejszego zarządzenia powierza się Radzie Cmentarnej.
§4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
RADA CMENTARZA PARAFIALNEGO W WITANOWICACH
- Proboszcz Parafii w. Św. Mikołaja w Witanowicach wraz z Radą Parafialną powołał Radę cmentarza, której zadaniem jest zarządzanie cmentarzem i koordynowanie prac związanych z jego utrzymaniem.
- Skład rady Cmentarnej:
Grażyna Mozgała
Piotr Kokoszka,
Dawid Mrowiec
Tomasz Mrowiec
- Rada cmentarna pełni swoje obowiązki do czasu odwołania przez Proboszcza Parafii.